Фосил разкрива „дракон“ на 240 милиона години
Снимка: bbc.com
BBC News | 2024-02-23 | 07:54:19

Фосил разкрива „дракон“ на 240 милиона години

Учените са разкри нов, забележително пълен фосил - дълго 16 фута (5 м) водно влечуго от периода на триас.

Съществото датира отпреди 240 милиона години и е наречено „дракон“ заради изключително дългия си врат.

Нарича се Dinocephalosaurus orientalis, вид, който първоначално е идентифициран през 2003 г.

Тази грандиозна нова вкаменелост позволи на учените да видят пълната анатомия на този странен праисторически звяр.

Д-р Ник Фрейзър от Националните музеи на Шотландия, който беше част от международния екип, изучавал фосила, каза, че това е първият път, когато учените са успели да видят то в пълен размер. Той го описа като "много странно животно".

Последното хранене на тиранозавъра бяха две малки динозаври. Колосално морско чудовище, открито от скалите на Дорсет

"Той имаше крайници, подобни на плавници, и шията му е по-дълга от тялото и опашката взети заедно," каза той.

Изследователят спекулира, че "дълъг, огъващ се и гъвкав врат" може да е осигурил предимство при лов - позволявайки на Dinocephalosaurus orientalis да търси храна в пукнатини под водата.

Вкаменелостта е открита в древни варовикови находища в Южен Китай.

"Това откритие само добавя към странността на триаса", каза д-р Фрейзър пред BBC News. „И всеки път, когато търсим в тези находища, откриваме нещо ново.“

Докладът, описващ животното, е публикуван изцяло в академичното списание Earth and Environmental Science : Транзакции на Кралското общество на Единбург.

Източник: bbc.com